Rosa – 50/50/50

“Che ogni donna quando partorisce sia consapevole e che possa fare quello che vuole nella sua consapevolezza, che mamma e bambino partino bene, di vivere qui e ora nell’amore, e in quello che sta facendo, questo è il mio più grande desiderio.
Il ruolo del papà è fondamentale, il lavoro del papà spesso passa in sordina, ma quello che è e fa il papà è molto importante. In effetti si dice, più il papà guarda bene la moglie, più la moglie guarda bene il bambino, è una catena, che non è sempre evidente, né facile.”
Rosa Gatto

“My greatest wish is that, when she has a child, every woman is aware and in that awareness she can do what she wants, that mum and baby get off to a good start, living here and now in a loving environment, in what she is doing.
The dad’s role is crucial. His efforts are often in the background, but what the dad is and does is very important. As they say, the more attentive the dad is to the wife, the more attentive the wife is to the child: it’s a chain that isn’t always obvious – or easy.”
Rosa Gatto


Part of the project: 50 photographers* portrayed 50 women*, 50 years after women got the right to vote in Switzerland
https://50-50-50.ch